7. SINIF – Yapım Kuşağı – Üretiyoruz

7. SINIF – Yapım Kuşağı – Üretiyoruz

Bu etkinlikte öğrenciler, Öğrenciler çalışmalarına yeni duygu ve düşüncelerini katarak tasarım sürecini bir sorunun çözümünde yaşarlar.

Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.

Çevrelerini gözlemleyerek sorunları belirlerler.
Belirledikleri sorunlarına çözümler getirerek tasarımlarının somutlaştırılması yönünde adımlar atarlar.
Sorundan ürüne ulaşmada belirlenen tasarım sürecini yaşarlar.
Tasarımlarını tanıtmaya yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler.
Ürünlerin pazarlanabilirliğini artırmada inovasyon etkinliğini gerçekleştirirler.

 

 

KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR
1.Yaşamındaki sorunların farkına varır.

2.Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar.

3.Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek sorunu tanımlar.

4.Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar.

5.Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler.

6.Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir.

7.Taslak tasarım önerisini geliştirmeye yönelik araştırma yapar.

8.Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler.

9.Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler.

10.Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar.

11.Tasarımın yapım aşamalarını planlar.

12.Tasarımını yaptığı plana göre gerçekleştirir.

13.Tasarımın değerlendirmeye yönelik ölçütlerini belirler.

14.Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir.

15.Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar.

16.Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

17.Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır.

18.Kendine olan güvenini ve yaratıcılığını çözüm sürecinde sergiler.

19.Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamaya kararlı olur.

     Üretiyoruz

“Üretiyoruz” etkinliği bireysel olarak gerçekleştirilir.

Öğrenciler tasarıma yönelik düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler.

Tasarım etkinliği süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Öğrencilere tasarımı gerçekleştirmeye yönelik yeterli süre verilir.

Öğrencilere tasarımlarını gerçekleştirme sürecinde rehberlik edilir.

Öğrenciler çalışma ortamının düzenlenmesi ve iş güvenliği hakkında bilgilendirilir.

Yapılacak tasarımlarda artık malzeme kullanması sağlanır.

İşliklerin yetersiz kaldığı durumlarda öğrencilerin çevrenin imkanlarından yararlanmalarına fırsat verilir.

Öğrenciler özgün ve işlevsel tasarımlar geliştirmeleri konusunda cesaretlendirilir.

Tasarıma yönelik fikirler yapıcı olarak eleştirilir.

Öğrenciler çizimlerinde, çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılır.

 

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: