6.Sınıf Düzen Kuşağı Düzen Oluşturalım Etkinliği

6.Sınıf Düzen Kuşağı Düzen Oluşturalım Etkinliği

 

 TÜM ETKİNLİK RESİMLERİ 

Bu bölümde öğrenci, düzen fikrini geliştirmek için hazır birimlerden (kibrit çöpü, su kapları, kürdan, makara, pipet vb.) faydalanır. Hazır birim olarak külah da kullanılabilir.

Bütünü oluşturmada çıkış noktası olan birime öğrenci karar verir.

Bu birimden oluşturulacak düzenlemede deneme, arama ve karar verme önemlidir.

Öğrenciler yakın çevrelerinden ulaşabilecekleri hazır birimleri belirler, kullanacakları hazır birime karar verir.

Karar verdiği birimden ulaşacakları bütüne deneme, arama ile ulaşır.

Düzene ulaşmada kullanacağı yol ve araçlara kendisi karar verir.

Öğrenciler düşüncelerini gerçekleştirmede cesaretlendirilir.

Bu etkinlikte öğrencilerin yaratıcılıklarını engellememek amacıyla somut bir örneğe yer verilmemiştir.

Ancak etkinlik, odak noktasında yer alan kazanımların tümünü genel olarak kapsamaktadır.

 

Kazanımlar Açıklamalar
1. Kullanacağı hazır birimi belirler.
2. Belirlediği birimden oluşturacağı bütüne ilişkin deneme, arama çalışmaları yapar.
3. Oluşturacağı bütüne ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
4. Belirlediği birimden bir düzen oluşturur.
5. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri fark eder.
6. Birimden düzene ulaşma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
7. Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve
beğenilerini sınıfla paylaşmaya istekli oluş.
[!] Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.
[!] Öğrenciler deneme ve arama çalışmalarında cesaretlendirilir.
[!] Öğrencilere duygu ve düşüncelerini ifade etmede fırsat tanınır.
[!] Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir, olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.
[!] Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrencilere ek çalışmalar verilir.

 

Düzen Oluşturalım Etkinliğinin Değerlendirilmesi

Düzen Oluşturalım etkinliği aşağıda verilen formlar kullanılarak değerlendirilir. Bu formlar örnek olarak verilmiştir. Öğretmenler oluşturdukları formları kullanarak da etkinliği değerlendirebilirler.

Öğrenciler etkinlik bitiminde “Öz Değerlendirme Formlarını” doldururlar.

Birden fazla etkinlik yapan öğrenciler etkinliğe ait tasarım günlüklerini, değerlendirme formlarını, diğer kanıtlarını ve oluşturdukları düzeni bir dosyada toplarlar. Ürün dosyasını değerlendirilmek üzere öğretmenlerine teslim ederler.

Öğretmen, öğrencileri etkinlik süresince “Öğrenci Gözlem Formu”nu kullanarak gözlemler. Bu etkinliğin sonucunda öğrencilere “Öğretmen Not Çizelgesi”nde yer alan “Sınıf İçi Etkinliklerdeki Performansı” puanı verilebilir.

Öğretmen, öğrencinin değerlendirilmek üzere teslim ettiği ürün dosyasını etkinlik ekinde verilen “ Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirir ve puana dönüştürür. Puanları, program kılavuzunda verilen “Öğretmen Not Çizelgesi”nde yer alan “Düzen Kuşağı Öğrenci Ürün Dosyası” sütununa işler.

Reklamlar

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: