7.Sınıf – Düzen Kuşağı – Birimden Bütüne Etkinliği

7.Sınıf – Düzen Kuşağı – Birimden Bütüne Etkinliği

 TÜM ETKİNLİK RESİMLERİ 

Bu etkinliklerde, deneme ve araştırmalar yoluyla düşünceyi uyarmak, alışılmamış yollarla zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi istenen düşüncelerin bir araya getirilmesi amaçlanır. Öğrenciler gündelik olan algıları, olağanüstü, heyecan verici, bütünleşmiş yapılara dönüştürürken bu ortamı bir araç olarak kullanırlar. Öğrenciler uygulamalar sırasında deneme ve aramalarla çözüm yolu bulmaya yönlendirilirler.

Bu bölümde değişkenliği olmayan temel biçimler (kare, daire, çizgi) bir malzemeye uygulanarak kullanılır. Temel biçimler kâğıda çizilir ve katlamalar yolu ile bir birim oluşturulur. Elde edilen birim üretilir ve tekrarlar sistematiğinin doğrultusunda yan yana,  yüz yüze, köşe köşeye vb. birleştirilerek bir düzene gidilir. Ortaya çıkarılan düzen, düşüncenin, denemenin ve aramanın ortaya çıkardığı yeni bir ürünüdür. Bu etkinlik “Birimden Bütüne” odak noktasında yer alan kazanımların tümüne yönelik hazırlanmıştır.

 

Kazanımlar
Açıklamalar
1. Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.
2. Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olmayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.
3. Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.
4. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.
5. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.
6. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
7. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.
8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.
9. Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.
10. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
11. Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.
[!] Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.
[!] Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır.
[!] Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.
[!] Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.
[!] Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir.
` Matematik Dersi Öğretim Programı
“Geometri” Öğrenme Alanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Birimden Bütüne” Etkinliğinin Değerlendirilmesi

Etkinliğin değerlendirilmesi aşağıda verilen formlar kullanılarak yapılır. Bu formlar örnek olarak verilmiştir. Öğretmenler etkinliğin değerlendirilmesi için kendi oluşturdukları formları kullanabilirler.

Öğrenciler etkinlik bitiminde “Öz Değerlendirme Formları”nı doldururlar. Birden fazla etkinlik yapan öğrenciler etkinliğe ait tasarım günlüklerini, değerlendirme formlarını, diğer kanıtlarını ve oluşturdukları düzeni bir dosyada toplarlar. Ürün dosyasını değerlendirilmek üzere öğretmenlerine teslim ederler.

Öğretmen, öğrencileri etkinlik süresince “Öğrenci Gözlem Formu”nu kullanarak gözlemler. Bu etkinlik sonunda öğrencilere sınıf içi performans puanı verilebilir. Öğrencinin değerlendirilmek üzere teslim ettiği ürün dosyasını etkinlik ekinde verilen “ Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirir ve puana dönüştürür. Puanları program kılavuzunda verilen “Öğretmen Not Çizelgesi”nde yer alan “Düzen Kuşağı Öğrenci Ürün Dosyası” sütununa işler.

Reklamlar

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: