8.Sınıf Düzen Kuşağı Bütünde Farklılık Etkinliği

   8.Sınıf Düzen Kuşağı Bütünde Farklılık Etkinliği

 TÜM ETKİNLİK RESİMLERİ 

Bu etkinlikte öğrenciler, deneme ve araştırmalar yoluyla düşünceyi uyarmak, alışılmamış yollarla zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi istenen düşünceleri yön, oran ve renk kavramlarını dikkate alarak bir araya getirirler. Uygulamalar sırasında deneme ve aramalarla çözüm yolu bulmaya yönlendirilirler.

Bu bölümde değişkenliği olmayan temel biçimler (kare, daire, çizgi) bir malzemeye uygulanarak kullanılır. Temel biçimler kâğıda çizilir ve katlamalar yolu ile bir birim oluşturulur. Elde edilen birim üretilir ve tekrarlar sistematiğinin doğrultusunda yön, oran ve renk kavramları ışığında birleştirilerek bir düzene gidilir. Ortaya çıkarılan düzen; düşüncenin, aramanın ve denemenin ortaya çıkardığı yeni bir üründür. Bu etkinlik “Bütünde Farklılık Oluşturalım” odak noktasında yer alan kazanımların tümüne yönelik hazırlanmıştır.

Kazanımlar
Açıklamalar
1. Bütünsel yapıyı hareketli göstermek için renk, yön ve oranın önemini fark eder.
2. Değişkenliği olmayan biçimler kullanarak birimler oluşturur.
3. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.
4. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.
5. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
6. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.
7. Oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını kullanır ve ifade eder.
8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri açıklar.
9. Tasarımı hakkında çevresiyle görüş alışverişinde bulunur.
10. Özgün tasarımlar oluşturmada kararlı olur.
11. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
12. Süreçte yaşadığı duygu ve düşüncelerini paylaşmaktan zevk alır.
[!] Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.
[!] Etkinlik sonunda verilen tasarım örnekleri öğretmene fikir vermesi amacıyla kullanılır.
[!] Etkinlik içinde verilen örnekler öğrencilerin fikir edinmesi için kullanılmaz.
[!] Öğrencilere duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri için fırsat tanınmalıdır.
[!] Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer kabul edilerek olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.
[!] Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir. 


“Bütünde Farklılık” Etkinliğinin Değerlendirilmesi

“Bütünde Farklılık” etkinliği, etkinlik ekinde verilen formlar kullanılarak değerlendirilir. Bu formlar örnek olarak verilmiştir. Öğretmenler etkinliğin değerlendirilmesi için kendi oluşturdukları formları kullanabilirler.

Öğrenciler etkinlik bitiminde “Öz Değerlendirme Formlarını” doldururlar.

Birden fazla etkinlik yapan öğrenciler etkinliğe ait tasarım günlüklerini, değerlendirme formlarını, diğer kanıtlarını ve oluşturdukları düzeni bir dosyada toplarlar. Ürün dosyasını değerlendirilmek üzere öğretmenlerine teslim ederler.

Öğretmen, öğrencileri etkinlik süresince “Öğrenci Gözlem Formu”nu kullanarak gözlemler.

Öğrencinin değerlendirilmek üzere teslim ettiği ürün dosyasını etkinlik ekinde verilen “Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirir ve puana dönüştürür.

Puanları program kılavuzunda verilen “Öğretmen Not Çizelgesi”nde yer alan “Düzen Kuşağı Öğrenci Ürün Dosyası” sütununa işler.

Reklamlar

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: